top of page
De Verbeterstudio
De Verbeterstudio
All Posts


Stem van de klant: Hoe prioriteer ik mijn klantwensen met behulp van het Kano model
<p>Wanneer je je klantwensen hebt opgehaald en specifiek hebt gemaakt, is het tijd om aan de slag te gaan met het prioriteren van je klantwensen. Binnen de Lean methodiek is het Kano-model een ideale techniek om hiervoor in te zetten. Uitleg Kano model Het Kano-model (zie afbeelding onderaan) is ideaal om een diverse set aan […]</p>
hilde784
30 nov 20232 minuten om te lezen
2 weergaven


Stem van de klant: Hoe maak ik mijn klantwensen specifiek? (CTQ)
<p>Stem van de klant: Hoe maak ik mijn klantwensen specifiek. wat is Critical to Quality (CTQ). Wanneer je duidelijk hebt wie je klant is, is de volgende stap om de wensen van de klant te achterhalen en specifiek te maken. Voor het achterhalen van de klantwensen heb je allerlei technieken, zoals een enquête of het […]</p>
hilde784
30 nov 20232 minuten om te lezen
0 weergaven


Stem van de klant: Wie is mijn klant
<p>De klant is koning. Helaas is ‘De Koning’ niet altijd letterlijk jouw klant, dus zul je zelf aan de slag moeten gaan om te bepalen wie dan wel jouw klant is. Binnen Lean en Lean Six Sigma is het startpunt van een verandering of een verbetering altijd de klant. Er wordt vaak onderscheid gemaakt tussen […]</p>
De Verbeterstudio
30 nov 20231 minuten om te lezen
0 weergaven


Aan de slag met 'wicked problems': een recept voor succes
<p>Aan de slag met ‘wicked problems’: een recept voor succes Veranderende tijden brengen complexe uitdagingen met zich mee, en soms zijn deze uitdagingen zo taai dat ze ‘wicked problems’ worden genoemd. Ze hebben geen vaste oplossingen, geen duidelijke eindpunten en lijken uniek in hun complexiteit. In de blog ‘Complexiteit Ontcijferd: Hoe herken je een ‘Wicked […]</p>
hilde784
9 sep 20233 minuten om te lezen
1 weergave


Complexiteit ontrafeld; hoe weet je of je te maken hebt met een 'Wicked Problem' in jouw organisatie?
<p>COMPLEXITEIT ONTRAFELD: HOE WEET JE OF JE TE MAKEN HEBT MET EEN ‘WICKED PROBLEM’ IN JOUW ORGANISATIE? In een wereld die steeds complexer wordt en waar de onderlinge afhankelijkheden sterker worden, is het steeds belangrijker om verandertrajecten te benaderen met een systemische bril op. Bij De Verbeterstudio staat systeemdenken centraal in onze verandertrajecten. In deze […]</p>
hilde784
8 sep 20232 minuten om te lezen
0 weergaven


5 redenen om een Lean spel (simulatie) te omarmen in een organisatie-transformatie
<p>5 redenen om een lean spel (simulatie) te omarmen in een organisatie transformatie</p>
De Verbeterstudio
26 aug 20232 minuten om te lezen
3 weergaven
bottom of page